• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 9 مهر 1398
کد مطلب : 82134
+
-

قصه پرغصه «خارگ»  با تلخی نفت

شهردار خارگ: با افزایش سهم اعتبارات آلایندگی  و ارزش افزوده این شهر، می توان راهکار مناسبی برای مقابله  با آلاینده‌ها اندیشید

قصه پرغصه «خارگ»  با تلخی نفت

شهردار خارگ گفت: شهروندان جزیره خارگ در معرض مستقیم آلایندگی‌ها به‌خصوص دود ناشی از سوختن مواد نفتی قرار دارند که در طول زمان سبب بروز و شیوع بیماری‌های متعدد صعب‌العلاج می‌شود. به گزارش ایسنا، «عبدالحمید صفایی» در نشست با مدیر کل و معاون امور مالیاتی استان بوشهر عنوان کرد: جزیره خارگ با تکیه بر ظرفیت‌های فراوان و استقرار شرکت‌های نفتی و گازی متعدد قلب تپنده اقتصاد ایران است، اما شهروندان این جزیره با مشکلات عدیده‌ معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر مدیریت شهری و شورا برای افزایش سهم اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده به شهر خارگ اظهار کرد: بازنگری حق آلایندگی و ارزش افزوده جزیره خارگ خواسته جدی شهرداری و شورای شهر است.
صفایی با شرح جوانب و ابعاد مختلف مقوله آلایندگی‌های زیست‌محیطی در خارگ و تاثیرات منفی آن ادامه داد: بنا بر ضرورت و نیاز شهروندان به برخورداری از سطح مطلوبی از کیفیت سلامت در زندگی روزمره در جزیره خارگ که دغدغه جدی مجموعه شهرداری و شورا است و همچنین، در نظر گرفتن این‌که آلودگی‌های نفتی و گازی تا حدود زیادی اجتناب‌ناپذیر است شایسته است با اندیشیدن راهکارهای مناسب برای تامین سلامت و کاهش تاثیرات منفی آلودگی‌ها بر زندگی شهروندان اقدام شود.

مدیریت شهری خارگ تاکید کرد: این امر با افزایش سهم اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده شهر خارگ که از مطالبات برحق مردمی به شمار می‌آید، تحقق خواهد یافت که امیدواریم با مساعدت مسئولان مربوطه و تخصیص سهم بیشتری از اعتبارات آلایندگی به جزیره خارگ، گام مهمی در این خصوص برداشته شود.


خطرات ناشی از آلودگی‌های زیست‌محیطی دریا برای صیادان

عضو شورای اسلامی شهر خارگ با طرح مشکلات و معضلات زندگی شهروندان در خارگ عنوان کرد: با توجه به این‌که شغل بسیاری از شهروندان بومی جزیره صیادی است، خطرات ناشی از آلودگی‌های زیست‌محیطی دریا شغل این عزیزان و زندگی شهروندان را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. «مهدی بخشی» افزود: مقابله با این خطرات مستلزم برنامه‌ریزی‌های مستمر و مدون برای ارتقای بستر بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در جزیره است. وی در پایان گفت: امیدوارم با توجه و همکاری دستگاه‌های مربوطه افزایش حق آلایندگی به مردم شریف جزیره خارگ، زمینه‌ساز پیشرفت شهر خارگ در همه ابعاد خصوصا مقوله مهم سلامت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید